Başvurular: MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü E-YAYGIN ( https://e-yaygin.meb.gov.tr ) sistemi üzerinden e-devlet şifresi ile yapılmaktadır.
Instagram hesabımız kullanımdadır. Bizi Instagram'da da takip edebilirsiniz. Instagram hesabımızı takip etmek için... TIKLAYINIZ...
BELGE YÜKLEMESİnden ve usta öğretici BAŞVURUlarından kurumumuz idarecileri ve memurları sorumlu değildir. Belgeyi yanlış ve eksik yüklemelerde, BAŞVURU YAPAN KİŞİ kendisi SORUMLUDUR.
2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Müdürlüğümüz bünyesinde Ücretli Usta Öğretici olarak görev alacakların başvuruları ve evrak yüklemeleri 01-31 Ağustos 2025 tarihleri arasında e-devlet [e-yaygın] sistemi üzerinden online yapılacaktır. Süreç hakkında web sitemizdeki açıklamalara dikkat etmeniz menfaatinize olacaktır.
Yeni başvuru döneminin hayırlı olmasını temenni ederiz.
27.07.2025
Cihan YILDIRIM
Merkez Müdürü
2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
Başvuruların e-Yaygın Sistemi Üzerinden Alınması : 01-31 Ağustos 2025
Başvuruların Komisyonca Değerlendirilmesi : 01-12 Eylül 2025
Nihai Olmayan (Taslak) Sıralama Listelerinin Yayınlanması : 11 Eylül 2025
İtirazların Kabul Edilmesi : 12-16 Eylül 2025 Tarihleri Arası Saat:16:00'a kadar
Makam Onayına Sunulması : 18 Eylül 2025
Kesin Listelerin Yayınlanması : 19 Eylül 2025 (Sıralama bir yıl süreyle geçerlidir.)
Kursların Açılma Planlaması : 22 Eylül 2025 Pazartesi itibariyle (Tüm iş ve işlemlerin tamamlanması halinde)
E-YAYGIN sisteminde istenen belgeleri yüklemeyen veya belgeleri eksik veya hatalı yüklenmiş olan Usta Öğreticilerin başvuruları değerlendirilmeye alınmayıp reddedilecektir. Başvuruları reddedilen Usta Öğretici Adayları eksik belgelerini başvuru süresi içinde sisteme tekrar yüklemeleri ve başvurularını yinelemeleri gerekmektedir. Başvuruya ait ONAYLANDI/REDDEDİLDİ durumları "E-YAYGIN" sistemi üzerinden kontrol edilmesi gerekmektedir. Başvuru ve onay süreçlerine ait tüm iş ve işlemler tamamlanınca kursların açılması için DUYURU VE DAVET yapılacaktır. Duyuru ve davet yapılmadan kus açma işlemi için evrak kabul edilmeyecektir.
Kurumumuz kadrolu öğretmenleri haricinde, Milli Eğitim Bakanlığı'nda görev yapan kadrolu öğretmenler ve diğer resmi kurumlardaki kamu görevlileri ve emekli olanların başvuruları aynı şekilde MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü E-YAYGIN ( https://e-yaygin.meb.gov.tr) sistemi üzerinden e-devlet şifresi ile yapılmaktadır.
Başvuru şartlarını taşımadığı halde gerçeğe aykırı belge düzenleyerek veya aykırı beyanda bulunarak başvuruda bulunanlar ile gerçeği gizleyerek başvuruda bulunanların başvuruları geçersiz sayılacaktır.
Usta Öğretici Başvuru Sıralaması; başvurularda yüklenen belge ve kurs tercihleri Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü'nün ilgili yönerge ve genelgeleri doğrultusunda incelemesi tamamlandıktan sonra, "Ek-2" de oluşan puanlara göre İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Başkanlığında kurulacak komisyon tarafından puan üstünlüğüne göre yapılacaktır. Onaylanan sıralı liste Kurum Web Sitemizde yayınlanacaktır.
Usta Öğretici Belgesi 2 Puan getirisi olan belgedir. E-Yaygın Sisteminde Usta Öğretici Başvurusu yapılırken "Diğer Belgeler" alanına Usta Öğretici Belgesi olarak farklı farklı belgelerin yüklendiği görülmektedir. Kabul olan belge Mesleki Eğitim Merkezlerinden alınan 40 saat İş Pedagojisi adı altında allta örneği görülen belge çeşididir. Usta Öğretici Belgesi adı altında bu alana yüklenen başka belgeler kabul edilmeyecektir.
E-Yaygın Sistemi üzerinden yapılan başvurularda onay işlemi, usta öğreticinin görev almak istediği kursun eğitici nitelik şartlarının yeterli gelip gelmediğinin kontrolü şeklinde olmaktadır. Bu nedenle, yapılacak başvuruda gereksiz evrakları sisteme yüklemeyiniz.
1-Eğitici niteliğinize ait Yeterlilik Durum Belgesi [Diploma, Ustalık Belgesi, Antrenörlük Belgesi, Hafızlık Belgesi, İcazet Belgesi, 4.Seviye Kurs Bitirme Belgesi vb.]
2-Ek Puan Getirecek Belge [Varsa] [Pedagojik Formasyon Belgesi (Eğitim Fakültesi mezunu olmayanlar), Usta Öğreticilik Belgesi]
3-SGK Hizmet Doküm Belgesi [Varsa alanınızda eğitici olarak görev yapılan sigortalı günler]
4- Oryantasyon Eğitimi Belgesi (Oryantasyon Belgesi Olmayanlar için Alması Zorunludur.)
4-Resmi Kurumlarda görev yapanların Görev Yeri Belgesi
Yüklenmesine gerek OLMAYAN belgeler şunlardır:
1-Adli Sicil Kayıt Belgesi,
2-Takdir, Teşekkür, Onur, Başarı ve Katılım Belgeleri
3-Alanınızda hiç eğitici olarak çalışmamışsanız SGK Hizmet Doküm Belgesi
9-Halk Eğitimlerden alınan ve kurs açılabilme için istenen bir belge olmayan kurs bitirme belgeleri gibi belgeler online başvuruda e-yaygın sistemine yüklenmesine gerek yoktur.
Adli Sicil Kayıt Belgesi, kurs açılma aşamasında sizden istenecektir.
Altındağ / Kuzeykent Halk Eğitimi Merkezi Görev Yerleri/Dağılımı TIKLAYINIZ
Usta Öğretici Başvuru Rehberi TIKLAYINIZ
Usta Öğretici Başvuru Kılavuzu (Diğer) TIKLAYINIZ
Kurs Açma İşlemleri, Eğitici Görev Onayı, Kurs Sonu İşlemleri TIKLAYINIZ
E-Yaygın Ücretli Usta Öğretici Başvurusu Altı Aşamadan Oluşmaktadır.
Birinci Aşama: Mezuniyet Belgeleri, İkinci Aşama: Mesleki Kurs Bitirme Belgeleri, Üçüncü Aşama: İş Deneyimi Bilgileri, Dördüncü Aşama: Diğer Belgeler, Beşinci Aşama: Kurum Ve Kurs Seçimi, Altıncı Aşama:Başvuruyu Tamamlayın.
MEZUNİYETİNİZİN VEYA YETERLİLİK BELGENİZİN UYGUN OLMADIĞI KURSLARI SEÇMEYİNİZ
Kadrosuz Usta Öğretici olarak kurs açabilmek için, Modüler Programda ilgili kursun sağ tarafta ilk "Görüntüle" linkini tıklayıp programın "EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ" ndeki şartları inceleyiniz. Mezuniyet Belgesi, Ustalık Belgesi veya diğer yeterlilik belgelerinden birisi ile çalışma süresine sahip olup olmadığınıza göre durumunuzu değerlendiriniz. Eğitmen olmak için sadece "Usta Öğretici Belgesi" yeterli DEĞİLDİR.
Başvuruda belgelerin yanlış ve eksik yüklenmesi durumunda başvuru ya da seçilen kurs iptal olmaktadır. Başvurusunu tamamlamış olan Usta Öğretici Adayları, başvuru durumlarını yine aynı yerden takip edebilir. E-Yaygın sisteminde başvuru durumu "Onaylandı" ya da "Red Edildi" şeklinde görülmektedir. Red olanların gerekçeleri de yanlarında yazmaktadır. Eksik ve yanlış evraklar başvuru süresi içinde tekrar yükleneblir. İdare tarafından tekrar incelemesi yapılır. Başvuru süresi bittikten sonra yapılan kurs seçimi Takvim Dışı Başvuru olacaktır.
Örnek: Futbol Kursuna Antrenörlük Belgesi ile başvurmuş bir kişi 0 (sıfır) puan alır. Ancak, bu kişinin ayrıca aşağıdaki belgelerden biri ya da birkaçı varsa ve e-yaygın sistemine yüklemiş ise hanesine puan olarak eklenir.
- Pedagojik Formasyon Belgesi sisteme yüklediğinde ek 8 Puan (Eğitim Fakültesi mezunları Pedagojik Formasyon belgesinden ayrıca puan al-ma-ya-cak-lar-dır.
- Usta Öğreticik Belgesi olup sisteme yüklemişse ek 2 Puan
- Ayrıca; Alanında Hizmet/İş Deneyim süresini 360'a bölümünden çıkan puan
Ücretli Usta Öğretici Başvuru Değerlendirme Ek-2 Formu Güncel
Eğitim Fakültesi Lisans Mezunları 45 puan, Lisans Mezunu 35 Puan, Formasyonu olan Lisans Mezununa ilave 8 puan, Ön Lisans Mezunu 25 Puan, Meslek Lisesi Diploması 20 Puan, Ustalık Belgesi/4.Seviye Kurs Bitirme Belgesi/4.Seviye Mesleki Yeterlilik Belgesi 12 Puan dır.
"Mezuniyet Belgesi" olarak yüklenecek belge, Modüler Kurslar Programında ilgili kursun Eğitici Nitelikleri bölümünde istenen mezuniyet seviyesine ait Diploma sureti olmalıdır.
Kişi Lisans mezunu olup Formasyonunu (Öğretmenlik Sertifikası] dışarıdan almışsa, her ikisini de ayrı ayrı "Mezuniyet Belgeleri" alanına yüklemelidir.
Not: Birden Fazla Alandan Mezun Olanlar Her Alanı Ayrı Ayrı Ekleyebilir.
Kurs Açma ile ilgili diğer tüm evraklar, başvurular tamamlandıktan sonra duyurulacak olup, kurs açılma aşamasında istenecektir.
Kişi Lisans mezunu olup, Formasyonunu (Öğretmenlik Sertifikası] dışarıdan almışsa her ikisini de ayrı ayrı "Mezuniyet Belgeleri" alanına yüklemelidir.
Kurs Açma ile ilgili diğer tüm evraklar, başvurular tamamlandıktan sonra duyurulacak olup, kurs açılma aşamasında istenecektir.
SGK Hizmet Doküm Belgesi E-Devlet üzerinden PDF formatında ve BARKOTLU olan indirilmelidir. Fotoğraf (jpeg) görüntüsü YÜKLEMEYİNİZ. Mevzuat gereği Alanında Hizmet/İş Deneyimi yıl (360 Sigortalı İş Günü) için 1 (bir) puan verilmektedir. Bu alana başka bir belge yüklemeyiniz.
"4.Seviye" kurslarından seçim yapmayınız. 4.Seviye Kursları İş-Kur işbirliği ile açılan kurslardır ve öğrencilerin sigorta ve ücret ödeme işlemleri yapılması zorunludur. Bu yüzden Müdürlüğümüz bünyesinde bu kurslar açılmamaktadır. Kursların kaçıncı seviye olduğunu Modüler Kurslar Programında kurs isimlerinin (örnek görüntü atta) sağ yanında görebilirsiniz. Seçim yapacağınız kurs için mutlaka Modüler Kurslar Programında açmak istediğiniz kursun seviyesini kontrol ederek seçim yapınız.
Kurslarla ilgili süreçlerin sağlıklı yürütülebilmesi için aşağıda yer alan açıklamalar çerçevesinde hareket edilmesi gerekmektedir.
Kesin Sıralama Listeleri yayınlandıktan sonra, sehven onay verilen istek başvurusu, belge veya kurs olabileceği düşünülerek, açmak istediğiniz kursa onay verilmiş de olsa; kurs açılma aşamasında KURS AÇMA YETERLİLİĞİ UYGUN OLMAYAN [Ön lisans mezunu olup, lisans mezunu işaretleyen, belgesi olmadığı halde seçenek işaretleyen, hizmet süresi yeterli olmayan, evrakları eksik olduğundan yersiz puan alan vb.] kişilerin kursu REDDEDİLECEKTİR.
Eğitici Durumu "Emekli" veya "Kamu personeli "olduğu halde başvuruda "Ücretli Usta Öğretici" veya tam tersi gibi çalışma tipini hatalı giriş yapanların oluşacak mağduriyetten kurumumuz sorumlu değildir.
1- Kurs talepleri resmi yazı ile; Resmi Kurumlar, Belediyeler, Vakıflar veya Dernekler tarafından Altındağ Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğümüze yapılmaktadır. Belirtilen kurumların talebi olmaksızın usta öğretici bizzat Müdürlüğümüze kurs açılma talebinde bulunamaz.
2- Kurs açma talebi KURS AÇMA TALEP FORMU (altta) ve ekleri ile yapılmaktadır.
3- Kursların açılacağı ve evrakların teslim edileceği muhtemel tarihler kurum Web Sitemiz üzerinden duyurulur.
(İstenen tüm evraklar, sorumlu Müdür Yardımcısına eksiksiz bizzat teslim edilir. Posta veya dolaylı yoldan evrak kabul edilmez.)
1. KURS AÇMA TALEP FORMU / ÖRNEK (Pdf) TIKLAYINIZ (Kurum tarafından Müdürlüğümüze EBYS üzerinden e-imzalı)
2. KURS MÜRACAAT LİSTESİ FORMU (Word) TIKLAYINIZ (Usta Öğretici tarafından ıslak imzalı elden 1 adet)
3. ADLİ SİCİL KAYIT BELGESİ [Son 6 Ay] [E-Devlet]
3b. VELİ İZİN DİLEKÇESİ (18 yaşından küçükler için) (Word 2'li)TIKLAYINIZ (Islak imzalı elden, kursiyer sayısı kadar)
4. SAĞLIK DURUMU BEYANI FORMU (Spor Kursları için) (Word 2'li) TIKLAYINIZ (Islak imzalı elden, kursiyer sayısı kadar)
Kursu e-yaygın üzerinden planlanan ve onaylanan Usta Öğretici (Unutmayınız!...)
KURS AÇMA EVRAK TESLİMİ VE ONAY İŞLEMLERİ
1- İstenen tüm evraklar, sorumlu Müdür Yardımcısına eksiksiz bizzat teslim edilir. Posta veya dolaylı yoldan evrak kabul edilmez.
2- Kurs Açma Evrakları, sorumlu Müdür Yardımcısı tarafından gerek belgeler alınırken gerekse alındıktan sonra incelendiğinde, tam ve hatasız ise e-yaygın sisteminden kursunuzun açılma sürecini başlatabilir ya da bir sorun veya eksik durumunda red edebilir.
3- Kurum Müdürü e-yaygın sisteminden onaylayabilir ya da red edebilir.
4- İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü e-yaygın sisteminden onaylayabilir ya da red edebilir.
5- Son olarak İlçe Milli Eğitim Müdürü e-yaygın sisteminden onaylayabilir ya da red edebilir.
Kursu e-yaygın üzerinden planlanan Usta Öğretici e-devlet üzerinden giriş yaparak açılan kursına
"EĞİTİCİ GÖREV ONAYI" vermelidir.
Kurs açılabilme şartlarından birisi de Oryantasyon Eğitimine katılmış ve başarılı olarak belgesini almış olmaktır. Usta Öğretici Oryantasyon Eğitimine katılmalıdır. Öğretmenlik alanı mezunları ile Formasyon Belgesine sahip olan lisans mezunlarının dışında kalanlardan bu belge istenecektir. Başvuruyu online, kurum sekreterliğimizden bizzat veya telefonla ön kayıt yapabilirsiniz.
Usta Öğretici Başvurusu yapan ve kurs açabilme durumu oluşan istekliler, kurs açmak istedikleri yer için (resmi kurumlar hariç) "KURS YERİ UYGUNLUK ONAYI" alınması için DİLEKÇE vermeleri gerekmektedir.
Kurs açılması için ihtiyaç duyulan alan ve yerler için idaremizce takdir edilecek mekanlara bakılarak onay verilecektir. Kurs merkezi olarak kullanılacak yerlerde "Kurs Yeri Onay Formu"nda belirtilmiş olan kriterler aranacaktır. Kurs Yeri Onay Formu idaremizce onaylanması gerekmektedir. Kurs açılması planlanan mekan için Müdürlüğümüze Kurs Yeri İnceleme Talep Dilekçesi ile başvuru yapılması ve onay alınması zorunludur.
Yer onayı, Altındağ ilçemizde yeterli sayıda ihtiyaçları karşılayacak şekilde onay verilmiştir.
1- Kurs planlaması yapılan usta öğretici Yıllık Planını hazırlar ve ilgili Müdür Yardımcısına imzalatır. (HBÖGM Yönetmeliği - Madde 25-2) İlgili Müdür Yardımcısından onaylı kurs defteri alır, ilgili yerleri (kapak sayfası ve iç kapak sayfasını) inzalatır/onaylatır. Kurs defteri kursun yıllık planı doğrultusunda her bir ders saati için ayrı ayrı olmak üzere doldurulur ve Usta Öğretici tarafından imzalanır. Kurs defteri aylık olarak puantaj tesliminde ilgili Müdür Yardımcısına mutlaka imzalattırılır. E-yaygın kursiyer devamsızlığı kontrol ettirilir.
2- Kursiyerlerin devamsızlıkları; özürlü /özürsüz her bir modül saatinin 1/5'inden fazla olmamalıdır. Kursiyer sayısı 8'in altına düştüğünde ivedi ilgili Müdür Yardımcısına bilgi verilir. Kursun devam edip etmeyeceğine mevzuat çerçevesinde karar verilir.
3- Usta Öğreticinin kursa gelememesi veya kurs yerini acil terk etmesi gerektiği durumlarda ilgili müdür yardımcısına ivedi bilgi vermelidir. Sağlık durumları için rapor alınmalıdır. Kurs yapılmayan gün/saat puantajda belirtilmelidir
(Usta Öğreticiler, Dış Kadrolular, Altındağ HEM Kadrolular)
(İstenen tüm evraklar, sorumlu Müdür Yardımcısına eksiksiz bizzat teslim edilir. Posta veya dolaylı yoldan evrak kabul edilmez.)
1. KURS AÇMA TALEP FORMU / ÖRNEK (Pdf) TIKLAYINIZ (Kurum tarafından Müdürlüğümüze EBYS üzerinden e-imzalı)
2. KURS MÜRACAAT LİSTESİ FORMU (Word) TIKLAYINIZ (Usta Öğretici tarafından ıslak imzalı elden 1 adet)
3. VELİ İZİN DİLEKÇESİ (18 yaşından küçükler için) (Word 2'li)TIKLAYINIZ (Islak imzalı elden, kursiyer sayısı kadar)
4. SAĞLIK DURUMU BEYANI FORMU (Spor Kursları için) (Word 2'li) TIKLAYINIZ (Islak imzalı elden, kursiyer sayısı kadar)
AŞAĞIDAKİ İŞLEMLERİ UNUTMAYINIZ!
* Sıralama listesinde isminizin olup olmadığına baktınız mı?
* Oryantasyon Kursuna katılacağınızı biliyor musunuz?
* Açmak istediğiniz kurs için "Kurs Merkezi / Yeri Onay"ı aldınız mı?
* İstekli öğrencilerden Veli İzin Dilekçesi aldınız mı?
*18 yaş üstü kursiyerlerden Kursiyer Kayıt Formu aldınız mı?
* Kurs Açma Talep Yazısını ilgili birimden, Müdürlüğümüze gönderttiniz mi?
* Kursunuzun açılıp açılmadığını e-yaygın sisteminden takip ettiniz mi? / ediyor musunuz?
* Halkbank Samanpazarı Şubesinden hesap açtınız mı?
* Hesap Numaranızı Muhasebe Birimine verdiniz mi? [İlk defa kurs açıyorsanız]
*SGK İşe Başlama Beyan Formu ve Hizmet Sözleşmesini Muhasebe Birimine verdiniz mi? (İlk defa kurs açıyorsanız)
* Yıllık Planınızı hazırladınız mı ve onaylattınız mı?
* Kurs Defteri aldınız mı? Gerekli yerleri doldurup, imzalatıp/onaylattınız mı?
MODÜL/KURS SONUNDAKİ İŞLEMLER
1- Her modül sonunda değerlendirme sınavı yapılır. Değerlendirme Sınavları Kursun durumuna göre yazılı ya da uygulamalı yapılır. Değerlendirme notları e-yaygın sistemine geciktirilmeden girilir.
2- Kursun bitmesiyle KURS KAPAMA FORMLARI *Sınav evrakları *Modül Değerlendirme Çizelgesi *Kurs Sonu İmza Tutanağı *Kurs Defteri ve * Kurs Planı İlgili Müdür Yardımcısına teslim edilir.
3- Kurs sonu işlemlerini tamamlayan ve e-yaygın sistemi üzerinden veri girişlerini bitiren Usta Öğretici Kursiyer Belge Defterini de imzalar.
4- Sona eren kursla ilgili kurs bitirme işlemleri tamamlanmadan yeni bir kurs planlaması yapılamaz.
5-Kurs bitmesi/kapanmasından sonra 1 (bir) ay ve üzeri kurs açmayı düşünmüyorsanız, Muhasebe birimine bilgi veriniz.
6-Kurs bitirme işlemlerini kursun bitiş tarihinden itibaren en geç 3 (üç) iş günü içerinde kurs bitiş işlemlerini yapınız.
Ek 2 Güncel Başvuru Değerlendirme